Sanna Marinia onniteltiin valtuuston kokouksessa ministerin tehtävän johdosta

Tampereen kaupunki ja Tampereen Sosialidemokraattinen valtuustoryhmä onnittelivat kaupunginvaltuuston kokouksen alussa tuoretta liikenneministeri Sanna Marinia ministerin tehtävän johdosta. Onnittelupuheessa kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Anna-Kaisa Ikonen iloitsi siitä, että Tampereelle on saatu oma ministeri, ja erityisesti – huomioiden Tampereen kaupungille merkitykselliset liikennehankkeet – on hienoa että Sanna Marin valittiin nimenomaan liikenne- ja viestintäministeriksi. Sanna Marin totesi kiitospuheessaan olevansa valtioneuvoston ministeri, joka katsoo toimessaan koko Suomen etua. Tampereen kannalta merkittävät liikennehankkeet toisaalta hyödyttävät laajemminkin kuin vain Tampereen seudun asukkaita. Marin kertoi ministerikautensa alkaneen hyvin vauhdikkaasti, sillä yhden päivän varoitusajalla oli päätöksenteossa jo lisätalousarvio. Tulevaisuudessa työn alla on muiden merkittävien hankkeiden lisäksi liikenteen hiilineutraaliuden edistäminen.