Edustajiston sääntömääräisessä kevätkokouksessa 26.3.2019 käsiteltyjä asioita

Etusivu

SDP Tampereen kunnallisjärjestön edustajistossa käsiteltiin valtuustoryhmän pj Pekka Salmen esittelemä valtuustoryhmän toimintakertomus ja kunnallisjärjestön pj Jyrki Koskisen esittelemä kunnallisjärjestön toimintakertomus. Tilinpäätöksen mukaan talous on edelleen vahvalla pohjalla.

Vekan pytty luovutettiin Tampereen Demarinuorille aktiivisesta toiminnasta ja erityisesti siitä, että he ovat nousseet somessa viime vuonna Suomen seuratuimmaksi nuorten poliittiseksi alueelliseksi järjestöksi.

Lisäksi kokouksessa tehtiin esitys kaupunginhallituksen, lautakuntien ja johtokuntien sosialidemokraattisista jäsenistä. Kunnallisjärjestön hallitus oli edellisenä päivänä päättänyt myös esityksestä yhtiöiden ja yhteisöjen hallitusten jäseniksi. 44 avoinna olleeseen luottamustehtävään esitetään 22 uutta osaavaa ja aktiivista sosialidemokraattia eli henkilöä, joilla ei ole lainkaan kunnallisia luottamustehtäviä tällä hetkellä. Noin kymmenen heistä on alle 40-vuotiaita. Valintojen periaatteina olivat mm. ehdokkuus kuntavaaleissa 2017 ja äänimäärä, asiantuntemus ao. tehtävään, sukupuolten tasa-arvo, enintään kaksi luottamuspaikkaa yhtiöissä, yhtiön tilanne ja kasvupaikat (=pohja seuraaville valinnoille). Kaupunginhallitukseen, lautakuntiin ja johtokuntiin esitetyillä henkilöillä oli osaamista mm. ympäristöasioissa, joukkoliikenteessä, viestinnässä, henkilöstöasioissa, taloudessa, tekniikassa ja yhtiöittämisessä. Kunnallisjärjestön hallituksen päätöksellä yhtiöihin ja yhteisöihin esitettyjen henkilöiden kokemuksissa painottuivat liiketoimintaosaaminen, johtaminen, talous ja kunkin tahon toimialan osaaminen.

Kokouksen lopussa pormestari Lauri Lyly piti ajankohtaiskatsauksen kaupungin tilanteesta.